7 důvodů proč zvolit animovaný
spot místo hrané reklamy

V Motionhouse tvoříme hlavně animovaná videa. Proto se dá předpokládat, že jsme jejich fanoušci a v marketingové komunikaci je tak trochu protěžujeme. Máme k tomu ale také objektivní důvody. Neříkáme, že hraný spot je špatný, chceme ale vypíchnout výhody, díky kterým vám jako zadavatelům může animované video vyjít v řadě situací jako lepší volba.

web_podklad

1. Proces tvorby pod kontrolou

Tvorba animovaného videa je proces, který má jasně definované kroky, které si můžete pohlídat. Výsledek je tak daleko víc v rukách zadavatele, než je tomu u natáčeného videa. Pokud se něco natočí jinak, než byla představa, nebo se na něco zapomene, je z toho často velké mrzení a náprava je buď nemožná, nebo velmi drahá. 

2. Delší živostnost videa

Pokud se časem změní váš produkt, značka nebo charakteristické barvy, můžete spot nechat jednoduše upravit. 

3. Jednoduchá lokalizace

Rozrůstáte se do dalších zemí? Příprava nových variant je u animovaného videa snadná. Většinou stačí nahrát nový voiceover a přepsat případné texty ve videu. Odpadnou vám také problémy s tím, jací herci působí autenticky v různých zemích a etnikách. 

4. V kratším čase vysvětlíte více

V animovaném videu diváka nerozptylují desítky podnětů, kterým se v hraném spotu nevyhnete. Zrak vedete přesně tam, kam potřebujete, můžete využívat symboly, čísla, ikony, transformace a další animační vychytávky. Abychom byli fér, u hraného videa je na druhou stranu často jednodušší zapojení emocí. Toho se dá dosáhnout ale i v animaci, jak dokazují třeba naše videa Sokol František Pecháček nebo spot Nadace Rodiny Vlčkových. 

5. Silný branding

V animovaném videu můžete skvěle pracovat s kódy vaší značky. Nejen s logem, ale i barvami, maskotem nebo, nebo sonickým brandingem. Dokazuje to i výzkum společnosti Behavio na našem spotu pro Růžového slona. 

6. Ušetříte

V hraných reklamních spotech většinou figuruje více herců, se kterými se musíte dohodnout na licenčních podmínkách v případě delšího využívání spotů nebo nasazení v jiných zemích. V animaci tohle řešíte většinou jen kvůli voiceoveru. Nelze říct, že by obecně animace byla levnější než hrané video, záleží na spoustě proměnných. Pokud ale chcete například profesionálně vypadající TV spot s nízkým budgetem, pravděpodobně vás animace vyjde levněji. Nemluvě o nižších nákladech na buyouty, lokalizaci a budoucí úpravy. 

7. Hromada materiálů „zdarma“

V rámci animovaného videa vznikne často mnoho charakterů, ikon, ilustrací nebo schémat. Ty můžete použít na webu nebo v jiných materiálech. Pokud se samozřejmě se tvůrci dohodnete, že s tím souhlasí. 

Chcete se dozvědět o možnostech animovaného spotu pro vaši společnost?
Napište nám na hello@motionhouse.cz 

Office Brno

Drobného 296/20
Brno 60200
Česká republika

Billing information

Motionhouse s.r.o.
IČ: 04091850
DIČ: CZ04091850
Drobného 296/20,
Brno 60200

Motionhouse 2022