V Motionhouse tvoříme hlavně animovaná videa. Proto se dá předpokládat, že jsme jejich fanoušci a v marketingové komunikaci je tak trochu protěžujeme. Máme k tomu ale také objektivní důvody. Neříkáme, že hraný spot je špatný, chceme ale vypíchnout výhody, díky kterým vám jako zadavatelům může animované video vyjít v řadě situací jako lepší volba.
Tvorba animovaného videa je proces, který má jasně definované kroky, které si můžete pohlídat. Výsledek je tak daleko víc v rukách zadavatele, než je tomu u natáčeného videa. Pokud se něco natočí jinak, než byla představa, nebo se na něco zapomene, je z toho často velké mrzení a náprava je buď nemožná, nebo velmi drahá.
Pokud se časem změní váš produkt, značka nebo charakteristické barvy, můžete spot nechat jednoduše upravit.
Rozrůstáte se do dalších zemí? Příprava nových variant je u animovaného videa snadná. Většinou stačí nahrát nový voiceover a přepsat případné texty ve videu. Odpadnou vám také problémy s tím, jací herci působí autenticky v různých zemích a etnikách.
V animovaném videu diváka nerozptylují desítky podnětů, kterým se v hraném spotu nevyhnete. Zrak vedete přesně tam, kam potřebujete, můžete využívat symboly, čísla, ikony, transformace a další animační vychytávky. Abychom byli fér, u hraného videa je na druhou stranu často jednodušší zapojení emocí. Toho se dá dosáhnout ale i v animaci, jak dokazují třeba naše videa Sokol František Pecháček nebo spot Nadace Rodiny Vlčkových.
V animovaném videu můžete skvěle pracovat s kódy vaší značky. Nejen s logem, ale i barvami, maskotem nebo, nebo sonickým brandingem. Dokazuje to i výzkum společnosti Behavio na našem spotu pro Růžového slona.
V hraných reklamních spotech většinou figuruje více herců, se kterými se musíte dohodnout na licenčních podmínkách v případě delšího využívání spotů nebo nasazení v jiných zemích. V animaci tohle řešíte většinou jen kvůli voiceoveru. Nelze říct, že by obecně animace byla levnější než hrané video, záleží na spoustě proměnných. Pokud ale chcete například profesionálně vypadající TV spot s nízkým budgetem, pravděpodobně vás animace vyjde levněji. Nemluvě o nižších nákladech na buyouty, lokalizaci a budoucí úpravy.
V rámci animovaného videa vznikne často mnoho charakterů, ikon, ilustrací nebo schémat. Ty můžete použít na webu nebo v jiných materiálech. Pokud se samozřejmě se tvůrci dohodnete, že s tím souhlasí.
Chcete se dozvědět o možnostech animovaného spotu pro vaši společnost?
Napište nám na hello@motionhouse.cz
Office Brno
Drobného 296/20
Brno 60200
Česká republika
Billing information
Motionhouse s.r.o.
IČ: 04091850
DIČ: CZ04091850
Drobného 296/20,
Brno 60200
Motionhouse 2022