Animované reklamní spoty získávají na popularitě a vlivem omezení spojených s pandemií roste tento trend o to rychleji. Koneckonců: jak natočit reklamu, když musí být všichni doma nebo dodržovat dvoumetrové rozestupy? Řada reklamních spotů, které vznikly za loňský rok, jen dokazuje, že i pro velké světové značky se animace stala důležitým marketingovým nástrojem. My jsme pro vás vybrali 10 animovaných reklam, které v loňském roce získaly velkou pozornost.
Reklama na desinfekční gel firmy Lifebuoy je dílem londýnského ilustrátora Dana Woodgera. “Mým cílem bylo přijít s něčím pozitivním a optimistickým a zároveň upozornit na dodržování hygieny během téhle strašidelné a znepokojivé doby,” říká Dan. Ilustracím vdechl život tým animátorů. Výsledkem je série spotů z každodenního života doplněných chytlavou znělkou, které připomínají lidem, aby si pravidelně desinfikovali ruce. Díky využití animace si tyto spoty našly cestu zejména k dětem.
Divili bychom se, kdyby Womb Stories neupoutaly i vaši pozornost. Originální spot, který kombinuje živé snímky s animací, zachycuje zlomové momenty v životě ženy. Obsahuje šest animovaných sekvencí, každou v jiném stylu, které ukazují, co se v daných chvílích děje v ženském těle. Kampaň si klade za cíl bořit mýty a rozvířit konverzaci o tématech, o nichž se běžně nemluví. Za projektem stojí režisérka Nisha Ganatra, držitelka Zlatého glóbu a nominace na Emmy. Reklama vznikla ve spolupráci se studiem Framestone a reklamní agenturou AMV BBDO.
Cestování hromadnou dopravou je v některých částech Británie doslova noční můra. Až čtvrtina osob trpících postižením uvádí, že se kvůli chování ostatních cestujících hromadné dopravě raději vyhýbají. Britský Department for Transport (DFT) proto uvedl sérií animovaných spotů, které upozorňují cestující, aby se během své cesty nechovali jako zvířata a brali ohled na ostatní. Kampaň vytvořila reklamní agentura VMLY&R ve spolupráci s Nexus Studios. Poměrně vážné sdělení se jim s použitím animace podařilo odprezentovat citlivě a s lehkostí. Využili k tomu metaforu cestujících převtělených do zvířat, která názorně ukazuje, jak se naše chování mění, jakmile se ocitneme v hromadné dopravě.
Tato listopadová kampaň vás možná minula, určitě byste si ji však neměli nechat ujít. Zahlédnout v ní můžete i populární Marvelovskou hrdinku Tessu Thompson. Částečně animovaný spot z dílny amerického studia Psyop přináší dvě minuty natřískané anime, CGI a cyberpunkem. Tvůrci Todd Mueller a Kylie Matulick kombinují různé styly, aby představili příběhy lidí snažících se uniknout z virtuální reality, ve které jsou uvěznění. Zní to povědomě? Tahounem kampaně je hashtag #togetherIRL, vystihující přání mnohých z nás – znovu se setkat s přáteli a užít si společné chvíle.
Virálních vánočních spotů vznikne každoročně spousta. A nesmí proto chybět v našem žebříčku. Passion Animation Studios loni přišly s reklamou pro poskytovatele finančních služeb Erste. Reklama vypráví lidský příběh prostřednictvím postav smutného staršího Edgara a laskavé pečovatelky Marie. Spot studia Passion, který režírují Kyra & Constantin, ukazuje dopad pandemie na naše životy. Jak říká kreativní ředitel Erste, Michael Nagy: „Být tu o Vánocích jeden pro druhého je letos důležitější než kdykoliv předtím. Právě to je důvod, proč se Marie snaží obměkčit Edgarovo srdce a udělat vše pro to, aby si užil neobyčejné Vánoce.“ Díky nádherné hudbě a postavičkám připomínajícím ty z dílny Pixaru obměkčily Edgarovy Vánoce i nás.
Pandemie znamenala prudký pokles dárcovství krve. Animátoři jako Hannah Lau-Walker, Hannah Jacobs nebo Kyle Platts proto v dubnu zpracovali sérii krátkých animáků, které lidem pod hashtagem #KeepDonating připomínají, aby nepřestávali darovat krev. Projekt vedl Freddie Webb z ateliéru zvukového designu Father. Webbova dcera je na krevních transfuzích závislá, což ho přimělo oslovit animační studia Strange Beast a Blinkink. Celkem bylo vytvořeno patnáct animovaných spotů, každý s využitím přesně těch stejných barev – červené a růžové v kombinaci s bílou. Animace pomohla citlivou tématiku zobrazit vkusně a zapamatovatelně tak, že oslovila širší veřejnost.
Dalším z našich favoritů z dílny Strange Beast je reklama pro osvětovou kampaň Check Them. Cílem bylo vizualizovat komplikovaný vztah žen s jejich prsy. Podle svých slov chtěla režisérka Anna Ginsburg zachytit momenty, do kterých se dokáže vžít každá žena, snažila se proto vyobrazit poprsí všech tvarů. Bohatá barevná paleta jí pomohla znázornit rozmanitost barev pleti. „Doufám, že se díky mé reklamě budou ženy cítit méně osaměle a budou pyšné na prsa, která mají. Především si ale přeju, že spot inspiruje ženy, aby si pravidelně kontrolovaly svá prsa, ať už si o nich myslí cokoliv,” dodává.
Další, tentokrát dvouminutová vánoční reklama Waitrose & John Lewis, kterou vytvořila reklamní agentura adam & eveDDB, kombinuje různé formy pohyblivého umění – od kreslené animace přes stop motion a CGI až po hraný film. Devět vzájemně propojených scén vytvořilo osm různých umělců, kteří jsou experty ve svém oboru, včetně uznávaného francouzského animátora Sylvaina Chometa.
Japonský potravinový řetězec Wagamama v březnu loňského roku uvedl nový spot s názvem Bowl to Soul, který je příznačně vytvořen ve stylu japonského anime. Reklamu má na svědomí dánský režisér Madsem Bronim ve spolupráci s Passion Animation Studios. Spot je založen na propojení značky s japonským jídlem a filozofií, že jídlo nejen krmí naše břicho, ale „vyživuje naši duši“.
Dojemná vánoční reklama z dílny Disney vypráví příběh babičky, její vnučky a tradic, které jejich rodinu spojují po celá léta. Tříminutová 3D animace s názvem From Our Family To Yours (Od naší rodiny pro tu vaši) vznikla ve spolupráci s dětskou charitou Make-A-Wish, které poputuje veškerý výtěžek. Reklamu tvořil kreativní tým Disney pod taktovkou brand manažerky Angely Affinity ve spojení s Flux Animation Studios.
Tak jak se vám náš výběr líbí? Věříme, že trend animovaných reklam letos ještě zesílí a konec roku nám přinese další hromadu zajímavých spotů.
Office Brno
Drobného 296/20
Brno 60200
Česká republika
Billing information
Motionhouse s.r.o.
IČ: 04091850
DIČ: CZ04091850
Drobného 296/20,
Brno 60200
Motionhouse 2024